מיכאל פסקל

שירות קבע – שרות ארוך

לידיעת אנשי כוחות הביטחון המשרתים שירות ארוך, כגון שרות קבע, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שב"כ ועוד:
במסגרת התיקון לחוק הנכים, שנחקק כחלק מחוק ההסדרים במשק לשנת 2017, שונו תנאי ההכרה שלכם.
למרות הניסיון לפגוע בזכויותכם יש מקום לבחינה פרטנית לגופו של עניין וניתן אף עתה במקרים המתאימים להגיש תביעות. 

דוגמאות

פגימה בצוואר

לאחר מאבק של שנים, קצין החימוש הוכר כנכה צה"ל בגין הפגימה הצוואר שנגרמה לו עקב תנאי שירותו המאומצים וחבלה אותה עבר.

גב תחתון ובירכיים

בוחן התחמושת ניצח - הוכר קשר סיבתי מלא בין תנאי שירותו המאומצים לבין הליקויים בגב התחתון והבירכיים. לאחר לאחר מאבק של שנים, קצין החימוש הוכר כנכה צה"ל בגין הפגימה הצוואר שנגרמה לו עקב תנאי שירותו המאומצים וחבלה אותה עבר.

פגימה בכתף

​הכרה בפגימת כתף על בסיס תנאי שירות של מכונאי ובוחן טנקים שלא עבר חבלה ספציפית.

עמוד שדרה

הכרה בפגימת עמוד שדרה של טבח אשר הוכר לאחר מששרת שנים רבות ביחידת שדה המשויכת לצנחנים.

פגימת טחורים, עמוד שדרה צווארי ובירכיים

קבלת ערעור לקשר סיבתי בין תנאי שירות ארוך כמכונאי ובוחן טנקים לבין פגימות טחורים, עמ"ש צווארי ובירכיים

פוסט טראומה

היה ב-4 פיגועים ויפוצה במיליונים
במהלך שירותו של ל' כגשש במג"ב הוא נחשף ללא פחות מ-4 זירות פיגועים קשים בירושלים. 16 שנים אחרי והמראות הנוראיים שאליהם נחשף לא נותנים מנוחה לנפשו. בתום מאבק ארוך הכיר משרד הביטחון בפוסט טראומה שממנה הוא סובל והוא יפוצה ביותר מ-2 מיליון שקלים. "אם אתם מאמינים שנפגעתם, אסור לכם לוותר", אמר עורך דינו

פוסט טראומה

אחרי 20 שנה: חייל יקבל יותר ממיליון ש"ח
הג'יפ שבו נסע החייל התהפך ועלה באש כשליווה את אביגדור ליברמן • כעת הוכר כפגוע פוסט טראומה והוא יקבל פיצוי

ליקוי שמיעה

בעקבות הצעקות והכריזה: משרד הביטחון יפצה סוהר לשעבר
הפיצוי נקבע לאחר שהתובע ערער על קביעת קצין התגמולים. בית המשפט קבע שקיים קשר סיבתי בין ליקוי השמיעה של הסוהר לבין תנאי עבודתו

נכות

שנים אחרי שנפצע: גשש הוכר כנכה צה"ל
שנים ארוכות אחרי שנפצע ועבר ניתוח עבר האיש בדיקה וגילה נזק רב • משרד הביטחון קבע: תשלומי הנכות ישולמו רטרואקטיבית

נכות

למרות הדלקת: החיילת נאלצה לסחוב משאות כבדים
חיילת שובצה במחסן חימוש לחלקי חילוף כבדים • גם לאחר שאובחנה כסובלת מדלקת לא הועברה לתפקיד אחר • בהוראת בית המשפט נקבעו לה אחוזי נכות

ירידה בשמיעה וצפצופים

קצין הקבע ואיש השב"ס – זכה, הוכר כנכה צה"ל בגין ירידת שמיעה וצפצופים לאחר שטענת משרד הביטחון להעדר נכות נדחתה

סוכרת

קצין הקבע ניצח - מחלת הסוכרת הוכרה כתוצאה מהשירות ב"צוק איתן"
שמח לבשר כי לאחר מאבק של שנים, קיבל ביהמ"ש השלום בחיפה את ערעור קצין חיל האוויר ולפיו המאמץ שנדרש לו במהלך המבצע גרם למחלה. הערעור התקבל למרות עמדת המומחה הרפואי מטעם ביהמ"ש אשר שלל קשר סיבתי למחלה, נחקר נגדית על חוות-דעת ובסיכומו של יום דעתו לא התקבלה. פסק הדין מלמד כי אסור לוותר על הזכויות. גם למשרתי שירות ארוך ולאחר שינויי החקיקה, יש מקום לבדוק התביעה למחלה בכל מקרה פרטני.

עמוד שדרה תחתון וצוואר

מכונאי ובוחן הרכב ניצח

בית המשפט קיבל את ערעור איש הקבע מחיל האוויר וקבע כי קיים קשר סיבתי בין עיסוקו הצבאי לבין הליקוי הגופני בעמ״ש תחתון ובצוואר.
בית המשפט קיבל את עמדתי ופסק באופן ראוי ויוצא דופן בניגוד לעמדת המומחה הרפואי שבית המשפט מינה.
בית המשפט פסק אף שכ"ט עו"ד והחזר הוצאות רפואיות בעבור המומחים בסכום כולל של למעלה מ-12,000 ש"ח.
מתכבד לצרף שלושה עמודים מתוך פסק הדין בהשמטות המחוייבות לשמירה על סודיות רפואית.
אף עתה ולמרות ניסיונות לפגוע בזכאות אנשי כוחות הביטחון-משרתי שירות ארוך: קבע, משטרה, שב״ס, שב״כ ועוד, יש מקום לבחון הזכאות בכל מקרה באופן פרטני.

פגיעת שמיעה וטנטון

לוחם מג״ב ניצח- בית המשפט הכיר בפגיעת השמיעה והטנטון כפי שנגרמה עקב תנאי שירותו.
שמח לשתף בפסק דין חדש שהתקבל ואשר דחה את עמדת קצין התגמולים כי פגימת השמיעה והטנטון קשורה בחלקה לבעייה גנטית תורשתית בה לקה לוחם משמר הגבול. בית המשפט אף חייב את משהב״ט בתשלום הוצאות משפט. מתכבד לצרף את העמוד הראשון ושני העמודים האחרונים מפסק הדין בהשמטות המחוייבות הנוגעות לפרסום. חשוב לדעת אף עתה וגם לאחר ניסיונות הפגיעה במשרתי שירות ארוך: קבע, משטרה, שב״ס, ועוד, יש מקום לבחון הגשת תביעה ואף להכיר בפגישות הגופניות או הנפשיות כתוצאה מהשירות.

עמוד שדרה צווארי

קצין החימוש ניצח- יוכר נכה צה"ל בגין פגימת עמוד שדרה צווארי

אנשי שירות ארוך, שירות קבע, משטרה, שב"ס התורמים מגופם ומנפשם למען ביטחון המדינה, לא תמיד זוכים להערכה הראוייה.
כך היה אף בעניינו של קצין החימוש המיוצג ע"י משרדנו ואשר ניהל מאבק של שנים להכרה בקשר סיבתי בין תנאי שירותו שכללו מאמצים פיזיים ניכרים ואירועי חבלה לבין כאבים וממצאים דיסקאליים בצוואר.
משרד הביטחון טען שמדובר בשינויים ניווניים של גיל ודחה התביעה.
ועדת ערר בביהמ"ש השלום בחיפה בפסק דין שניתן ביום 24.7.19 קיבל את הערעור וקבע קיומו של קשר סיבתי תוך דחיית טענות משהב"ט כנוגדות את הטבע האנושי כהגדרת ביהמ"ש וכי כאבים ומגבלות בעשור הרביעי לחיים, אינם מגבלות הקשורות לניוון כטענת משרד הביטחון.
ביהמ"ש חייב את משרד הביטחון להשיב לקצין המוערך שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בגין תשלום למומחים הרפואיים בשכר כולל של למעלה מ-20,000 ש"ח.

ידיים

מכונאי מטוסים ומכונאי רכב בחיל האוויר אשר לקה בפגיעה נוירולוגית בשתי כפות ידיו כתוצאה מעבודתו שכללה הרמת משאות ושימוש בכלי עבודה שונים.

-

פסק דין מתיק 3163-10-16, ג'ואלנה נ' קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום

סוכרת

קצין המיכון הטכני בחיל האוויר - ניצח. בית המשפט המחוזי דחה את ערעור משרד הביטחון וקבע כי תנאי שירותו כאיש צבא קבע במהלך מבצע צוק איתן גרמו לפגימת הסוכרת בה לקה.

פוסט טראומה

לאחר שנים של התדיינות, הוכר כנפגע פוסט-טראומה. ​גשש שתמונת מחבל שחיסל רודפת אותו הוכר כסובל מפוסט טראומה. הגשש ששירת כ-10 שנים בעזה נתקל במחבלים, שאחד מהם הוא חיסל במו ידיו. לאחר השירות החל לסבול מקשיים חברתיים ונפשיים, וכעת משרד הביטחון יכיר בפוסט טראומה שלו.

-

לאחר מאבק של שנים, הוכרה פטירתו של הקצין, איש צבא קבע, כמי שנגרמה בעת ועקב שירותו, והאלמנה הוכרה לפי חוק משפחות חיילים (חוק משפחות חיילים שנספו במערכה)
​כך משרד הביטחון "עשה את המוות" לקצין. באופן הכי מילולי שיש. הקצין התלונן על יציאות דמיות, הרופאים התעלמו וכשהסרטן אובחן בגופו היה כבר מאוחר. רק חודשים ארוכים לאחר מותו ובתום מאבק משפטי כואב הוכרה האישה כאלמנת צה"ל

פוסט טראומה

22 שנה לאחר שסוהר נחטף ע"י אסיר עולם, ולאחר מאבק קשה מול משרד הביטחון במס' ערכאות, הוכר כנפגע פוסט-טראומה
​הסוהר הותקף על ידי חלפן כספים שדקר אותו בצווארו ובנס ניצלו חייו. לאחר שיצא לפנסיה מוקדמת תבע הכרה כנכה שירות הביטחון ונדחה. 22 שנה לאחר המקרה התהפכה הפסיקה

פוסט טראומה

משפחתו של הגשש עז הנפש, אשר הוכר כפוסט-טראומטי לאחר שהתאבד, הוכרה לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה ​סבל מפוסט טראומה והתאבד על קבר אביו. האלמנה תבעה.
גשש, אב לשישה, סבל מפוסט טראומה בשל מבצע "ענבי זעם" ו-22 שנה לאחר מכן תלה את עצמו ליד קבר אביו. משרד הביטחון סירב להכיר ברעייתו כאלמנת חלל שנפל במערכה, והיא החליטה לתבוע. מה הייתה הפסיקה?

-

תקדים! בניגוד לעמדת המומחה הרפואי מטעמו, קיבל משרד הביטחון את התביעה להכרה בפגימה, בה לקה הגשש – הלוחם, איש צבא קבע, כמי שנגרמה בעת ועקב תנאי שירותו

פגימה אורטופדית

הכרה בנפגעי שירות ביטחון ארוך, למרות תיקון מס' 29 לחוק הנכים.
משרתי שירות ארוך - הכרה בפגימה אורתופדית עקב תנאי שירות

משרתי שירות ארוך (קבע, משטרה, שב"ס וכו') , לאור תיקון מס' 49 לחוק הנכים (תגמולים ושיקום), קיים קושי בהכרה למי שמחלתו נגרמה עקב תנאי שירותו, ובכל זאת מאמצים גופניים מצטברים.
שימו לב, עדיין קיימים חריגים, בין לפי הוראות החוק במפורש ובין בהתאם "לפרצות" הקיימות בו.
כך בעניינו של הלוחם, איש צבע הקבע, אשר לקה בשינויים מבניים בכפות רגליו, המלוות ביבלות, ואשר הוכר לפני ימים ספורים לאחר הליך ארוך שנוהל מול קצין התגמולים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו בטלפון 04-8668377 או כתבו לנו

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו בטלפון 04-8668377 או כתבו לנו

Call Now Button דילוג לתוכן